Jawapan Teka Teki dan Silang Kata

Sistem tekasilangkata.com menemukan 25 untuk soalan teka silang kata dari nak mencari sikit punya la susah tapi bila dah dapat dibuang pula apakah ia . Sistem kita mengumpul soalan dan jawapan teka silang kata dan teka teki daripada silang kata yang popular, teka-teki yang terdapat di media massa, game Android dan lain-lain akhbar popular. Masukkan panjang perkataan atau hint jawapan untuk mendapatkan hasil yang lebih baik.



Kunci Jawapan Nak Mencari Sikit Punya La Susah Tapi Bila Dah Dapat Dibuang Pula Apakah Ia

RateAnswerClue
TAHIHIDUNG Nak cari punyalah susah bila dah dapat senang senang je buang apakah dia
CEREK Benda apakah bila dah masak ia menjerit
Habis 1. tidak ada yang tinggal lagi (kerana sudah digunakan, dibuang, dimakan, dimusnahkan, dll): ~ sudah wang simpananku; sisa makanan itu ~ dim...
Rumah ...as yang bumbung dan dindingnya daripada kaca, digunakan untuk melindungi tanaman tertentu dalam keadaan yang terkawal
~ kampung bp (...
Rasional ...timbangan atau fikiran yang wajar, waras: di manakah ada kejadian atau fakta yang hanya dapat difahami secara ~? merasionalkan menjadika...
Kalau ...segala menteri dan penggawa pergi mencari paduka anakanda baginda pada segenap rimba dan padang ~ ada jatuh diterbangkan Dewa Sukma Belantara; ...
Susah ...: aku tidak ada kerja dan itulah yang ~ aku; kanak-kanak kecil tidak perlu disusahkan dengan pengajaran penggunaan imbuhan yang kompleks; 2....
Senang ...~ kepada engkau lagi; 3. berasa puas (enak, nyaman, gembira, dll), rehat: sehari-hari disuruhnya belajar tak satu, satu, tidak boleh ~; ...
Belakang 1. bahagian badan di sebalik dada, bahagian yang dianggap sbg lawan hadapan: orang itu kena tikam di ~nya dengan pisau; ~ parang a) baha...
Api ...au yang terbakar: ~ kebakaran itu kelihatan menjulang-julang
2. kepanasan (haba) yang digunakan untuk memasak terutama daripada penu...
Bawa; berbawaan ...sb) seseorang lain pergi ke sesuatu tempat: ~ anak ke sekolah; 3. mendatangkan, mengakibatkan, menyebabkan: masa tiga tahun belumlah ...
Main 1. sesuatu yang dilakukan untuk bersenang-senang atau bersuka-suka (dengan menggunakan alat-alat tertentu atau tidak): ~ bola; ~ gasing; ~ guli; ~ ...
Kayu 1. = pohon ~ = pokok ~ pohon yang hidup atau tumbuh (digunakan juga) untuk menyatakan nama atau jenis pohon seperti ~ ara, ~ k...
BAGASI Apa yang susah ditutup bila semakin lebar ia jadi
KOTAK MANCIS Apakah dia anaknya banyak, ibunya satu, bila digores menyalalah ia
Pampers Ketika kecil pakai yang besar, bila besar pakai yang kecil. Apakah ia
BENANG Kering sangat di jilat-jilat untuk buat ia basah, bila basah baru kena cucuk. Apakah ia
TEH Pokoknya nun di atas bukit ular suka bersembunyi dibawahnya, daunnya itu pula ada atau diimport diseluruh dunia tapi daunya itu cuma boleh digunakan apabila masuk dalam air. Apakah ia
Picik 1. tidak lebar (luas), sempit: kamar yang ~ lagi kotor; 2. tidak luas, sempit, cetek (pandangan, fikiran, pengetahuan, dll): bertamba...
Renguh; merenguh ...nyi lembu, mengeboh
3. Kd, bp menangis (agak kuat): budak ini asyik ~ sahaja, bagi makan tak hendak; dah besar gajah pun nak ~ lagi....
Rela ...l), berkenan, bersedia, sudi: maka ~lah aku pergi mengikut dia ke mana perginya; 2. izin, persetujuan, perkenanan: anakanda datang ke...
Lauk ...n nasi, pemakan nasi daripada daging atau ikan: sedap benar ~ hari itu; ~-pauk bermacam-macam lauk
2. Br ikan hidup
enak ~ ...
Raba ...sesuatu (dengan tidak melihat): serangga menggunakan sesungutnya untuk ~ jalan; tuan Sutan meraba-raba mukanya kalau sungguh-sungguh ada lumpur ter...
Senak ...tergenang dan menjadi penuh (air)
menyenakkan 1. menjadikan senak (perut, dada, dll), menyesakkan: waktu malam, minumlah yang saya p...
Ingin ...hasrat (akan): ~ akan mendapat seorang anak yang pandai; beringinkan berkehendak akan, berharap akan
mengingini, mengingin...
Tidak semua jawapan yang ditunjukkan, beri pattern atau hint yang lebih panjang untuk hasil yang lebih baik, atau sila gunakan fitur misteri kata untuk mendapat jawapan kata

Copyright ©2019-2021 Teka Silang Kata

Cl1ck (x) to close
Welcome to tekasilangkata.com